Digitalt småpill

Imorse färdigställde jag äntligen min krönika till Kommuniké. En sak mindre att bekymra sig för.
Nu regnar det ute. Snön regnar sakta bort. För några timmar sen var det världens organisation utanför mitt fönster. På Sivansängen höll ett flertal människor på med att bygga snögubbar. Det är det många som gör nu, speciellt intill husväggarna. Så sent som igår gick jag förbi en snögubbe som satt lutad mot fasaden, bredbent med en morot placerad på strategiskt ställe.
Kommer ihåg mitt första minne av en snögubbe. Jag och mamma hade byggt den hemma i trädgården vid ett av äppelträden. Jag vet inte varför, men som liten har man en outgrundlig drift att ha sönder saker. Så efter några timmar jag tog en pinne och lät gubben få vad den tålde. Mamma blev arg ^^.
Just nu håller vi på med Photoshop. Det är ganska roligt, men oj vad man blir trött på detaljer! Det är mycket att lära sig på den här kursen. Häromdagen fick vi lära oss om Pantone Matching System, förkortat PMS. Jag kvävde ett skratt. Det blir alltid extra roligt med sådana små saker om läraren ifråga dessutom är en viktigpetter från reklambranschen som på bred huvudstadsdialekt svär stup i kvarten och försöker klämma in små skämt om hur dumma hans klienter är samtidigt som han gör allt för att hävda sig själv. En klockren stereotyp.
Nu doftar det av pepparmyntsoljan som jag bränner, mest för att dämpa vitlöksoset sen jag gjorde kyckling. Ventilation och fläkt är inte de bästa här. Det är öppet fönster som gäller eller inget.
Ikväll är det nästa delfinal i Melodifestivalen, jag får väl slänga ett öga påt´.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0