Tankar som bär frukt

Imorgon blir det våffel & melodifestivalen-kväll hos S. Jag ska ta med chokladsås och bananer. Jag handlade sagda saker på ICA för några timmar sedan. När jag kom hem lade jag de gröna bananerna att vänslas lite med äpplena, de mognar ju fortare då. Tanken flög i mig att det kanske funkar likadant med kvinnor och män. Om kvinnor är äpplen och män är bananer... blir inte män mognare när de placeras i närheten av kvinnor? Eller får det motsatt effekt? Nåja, nu ska man ju inte döma frukten efter skalet... det är kärnan som räknas.
Roliga tankegångar man kommer in på ibland...
(Män och kvinnor med föräldrar)
 
Under kvällen har jag fått en del meddelanden, både på mailen och i mobilen, från två olika bananer. Men inte den som jag helst vill ska kontakta mig. Jag trodde inte jag visste vem jag tyckte bäst om... men kanske att jag äntligen vet det nu. Jag vet i alla fall vem jag tänker på mest.
Måhända är detta äpplet förälskat. Hur det känns?
Fruktansvärt.
Trackback
RSS 2.0