Studiebesök på Visma

Idag hade Jusek studiebesök på företaget Visma här i Växjö. Som ny Jusek-medlem visste jag inte riktigt vad jag gett mig in på, men det vet jag ju sällan. Jag brukar hoppa på det tåg som verkar intressant och se vart det för mig.
Det var inte många där alls från min klass, det jag var, S, L och så L givetvis. Resten av kommedianerna var från ettan. Stället hade gott kaffe, ett tecken på en bra arbetsplats. Så fick vi en rundtur i byggnaden, genom kontorslandskapen och upp på femte våningen. Där uppe låg matsalen och deras exklusiva fika-lounge! Vilket rum!!! Det kändes som om vi stod på ett flerstjärnigt hotell där vi stod mellan bardisk, mjuka låga fåtöljer och platt-tv.Vi njöt av utsikten som höljdes i ett rött sken från den nedåtgående solen. Hela byggnaden och människorna däri andades trivsel och samhörighet. Här vill man jobba! Arbetsmiljön gör allt tänkte jag. Detta är HR!
(De bjöd på kärleksmums också, DET är hög standard!)
 
 
 
 
 
Trackback
RSS 2.0