Omogna artister och köttslig utveckling

Inatt drömde jag om coleslaw. Alltså... det är gott men inte SÅ gott.
Sitter och lyssnar igenom mina spotifylistor från 90-talet och framåt. Försöker avgöra vad det är för skillnader i soundet om man jämför med låtarna från 2000-talets första tio år och de som görs idag. Soundet känns mer inbäddat på nått sätt men ändå utsträckt (jag önskar jag visste vad sånt hette), åtminstone i alla de partylåtar som artisterna spottar ur sig. Taio Cruz tycks kunna sjunga om allt, ex "Jag är bakis! Jag kan dricka tills jag spyr, jag vill aldrig bli vuxen! Undtz undtz undzt!"
Läste det senaste på Facebook nu, tydligen har man börjat odla kött och ska snart kunna framställa världens första odlade hamburgare. Köttproduktionen kommer bli mer miljövänlig på det sättet. Livet är i sanning intressant. Jag är glad att jag föddes i 1900-talets slutskede. Hade i och för sig vart kul att vara med när de första bilarna kom eller när man uppfann elen. Men genmanipulering, foster enbart av äggceller och så nu odlat kött...tja, det är väl inte fy skam det heller. Men lite otäckt är det. Fast det sa man väl i början även när telefonen kom kan jag tro.
Ikväll ska jag och S gå på bio, ska se Chronicle :)
Trackback
RSS 2.0