Nytt rekord

Under min akademiska tid här i Växjö har jag aldrig kommit för sent...förrän idag. Idag slog jag nytt rekord, hela 16 minuter försenad till handledningen i Indesign. Det berodde på att det stod kl 10 på schemat, men att det blivit ändrat till kl 9 utan att något uppdaterats varken på blackboard eller fb. När sådan kommunikation enbart sker från mun till mun så är det inte alltid att informationen når fram till alla. Jag har tur som ändå bor såpass nära huvudbyggnaden och att jag ändå steg upp såpass tidigt. Fick ett sms av U när jag lade sista handen vid hårstylingen, vi hade börjat för tio minuter sen. Oj då.
Nåja, ingen större skada skedd.
 
Efter Indesignandet hade vi gruppmöte och sedan gick jag och R och lunchade på Moshi Moshi. Efter det gick på vi Lagerhouse och köpte billiga doftljus.
Jag skaffade mig även ett litet set med vattenfärger och satte mig sedan att måla kanjitecken här hemma. Det är så länge sen jag övade kanji. En gång i tiden kunde jag skriva ca 300 och kanske känna igen 500 stycken... nu är skrivförmågan ner på kanske 20-30. Det är hopplöst att komma ihåg om man inte repeterar eller åtminstone ser tecknen varje dag.
Trackback
RSS 2.0