Mini Gaga och Smiley

Bitter och arg idag. Bestämde mig för att göra något för att slippa tänka. Panta flaskor blev det. Stegade iväg till ICA och pantade för 22 kr. Handlade när jag ändå var där. Ställde mig i den långa kön. Humöret började bli bättre. Bakom mig stod en mamma med hennes minsting i barnvagn och en liten rosaklädd tulta på kanske 3 år. I radion hördes Lady Gaga sjunga Bad romance. Lilla tultan sjöng med i melodin, satte varje ton perfekt. Jag log för mig själv. Kassan till höger om oss öppnade. Ekipaget bakom mig anslöt sig till den kön. Jag vände mig om och tittade ner på tultans söta lillebror i vagnen. Han tittade på mig med stora blå ögon och napp i munnen. Jag log. Då log den lille tillbaka, ett jätteleende som spred sig från ena örat till det andra! Han skrattade som bara den men lyckades hålla kvar nappen i munnen. Världens smile-beam blåste bort alla bittra tankar på en sekund! Jag blev överraskad, för det mesta har bebisarna bara tittat tillbaka lite förundrat på mig när jag slängt ett leende åt dem. Men den här, han var då ett litet charmtroll^^.
Ett charmtroll och en musikalisk liten tulta, sådana barn vill jag också få.
Trackback
RSS 2.0