Ljuva halogen

Steg upp vid 6 imorse och simmade 50 längder med S. Nu har jag åter klorerat hår och träningsvärk i ljumskarna. Är det nån som vet hur man strechtar så man slipper få ont där? Inga brandmän idag. Det hade väl fått en utryckning kan tänka. Sofia och jag kom på att det är väldigt effektivt att rabbla upp det man ska kunna till tentan medan man simmar.

 

Nu sitter jag hemma, tittar på tvätten som hänger i mitt rum. Drömmer mig bort till Japan. Funderar på att söka praktik på IKEA, så kanske jag har en framtid borta på andra sidan jorden.

 

Jag snor din lista K ;)

 

HUR LÅNG ÄR DU

172 cm.

HUR GAMMAL ÄR DU
25 år. 

VAD HAR DU FÖR INTRESSEN
Anime, teater, data-spel, musik, shoppa billiga plagg på H&M och fika med kompisar.

VAD HAR DU FÖR KAMERA

En Canon.

HAR DU NÅGRA SYSKON
En lillebror, den bästa jag haft. 

VART BOR DU
I den lilla Växjölådan Campus.


HUR SMINKAR DU DIG
Kör bara foundation och mascara på de övre fransarna. Less is more. 

VAD DRICKER DU HELST
Vatten eller te. 

VAD ÄTER DU TILL FRUKOST

Brukar bli en kopp kaffe och två smörgåsar. 

FAVORITPLAGG

Mina jeans. 

TRÄNAR DU
Simmar en gång i veckan.   

FAVORITGODIS
Choklad och kola.


FAVORITMAT
Sushi.

VILKEN ÅRSTID GILLAR DU MEST
Våren, då vaknar själen.


VAD GILLAR DU FÖR FILMER
Är väldigt lättskrämd, så japanska skräckfilmer går alltid hem. Annars föredrar jag ofta historiska kostymdramer och brittiska komedier. Ringu, Pride and Prejudice och Love Actually.


FAVORITRESTAURANG (Växjö)

Moshi moshi.

VAD STUDERADE DU
Jag går Informatörsprogrammet. 

VART FIKAR DU HELST (Växjö)

Askelyckan.

VAD GÖR DU JUST NU
Skriver min blogg. 

VILKA TV-SERIER GILLAR DU
House, Äkta människor, Sveriges värsta bilförare.

VART TRÄFFADES DU OCH DIN KILLE
Har ingen för tillfället. 

FAVORITBUTIK
The Body Shop. 

VILKA LÄNDER HAR DU BESÖKT
Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Frankrike, Luxemburg, Belgien, Grekland, Japan, Nederländerna, Storbritannien och Italien.

DRÖMRESEMÅL
Nya Zeeland och Norrland.

VAD JOBBAR DU MED

Jobbar inte. 

VAD ÄR DITT NÄSTA MÅL
Att klara av nästa tenta. 

BÄSTA STÄLLET FÖR EN DRINK (Växjö)

Stallarna. 

VART BRUKAR DU GÅ, NÄR NI GÅR UT OCH FESTAR
Stallarna eller Sivans, annars duger någon av studentlyorna lika bra.

 

VAD LYSSNAR DU PÅ FÖR MUSIK
Lite allt möjligt, Povel Ramel, E-type, Chuck Berry, Owl City, Pat Metheny, Janne Schaffer, Veronica Maggio, Roxette, Nightwish, Magnus Uggla.... and so on and so forth.


VAD GILLAR DU ATT GÖRA NÄR DU INTE JOBBAR
Softa i soffan framför en film, gå promenader i regn, shoppa, lyssna på musik, läsa, språka med vänner.


VAD HAR DU FÖR DRÖMMAR I LIVET

Att bli kolumnist i en större tidning, att syssla med kultur, att jobba en tid i Japan, att bo så jag kan ha en egen katt, att bli framgångsrik på det jag gör och förhoppningsvis hitta en man som passar i vigselring.

Trackback
RSS 2.0