Sammankomst och pluggvånda

Idag tågade jag ner till staden där det alltid blåser och umgicks med familj och vänner. Både M och A var hemma samtidigt vilket inte är ofta. Har inte träffat M på ca två år så det var en trevlig sammankomst. Vissa grejer känner man på sig. Oavsett hur gamla vi barn blir så kommer vi alltid kunna umgås på samma sätt som när vi var små...tja, förutom att vi kanske inte springer lika mycket i skogen och trillar i bäckar längre. 
 
Jag läste på vägen dit och läste på vägen hem i den mån jag orkade. Nu sitter jag åter i min lya och har just läst ut ett mödosamt kapitel om American Idol. Konvergenskultur är intressant, men just nu känns det ganska krävande. Jag har ganska mycket att göra under jul och nyår. Visserligen kommer jag ta paus under julafton och juldagen, men annars är det schemalagt pluggande som gäller varje dag fram till den 20:e januari. 
Jag avundas de som läst utomlands i höst. Mötte C på sushistället häromdagen, han hade precis kommit hem från USA. Nu är han klar med plugget och behöver inte lyfta ett akademiskt finger igen förrän vårterminen startar. Vissa har det bra. 
 
Imorgon blir det sista spinningpasset innan jul. Sedan ska jag packa mig hem till J med allt brôte som julfirandet innebär i år. Förhoppningsvis har jag hunnit skriva halva min Shakespeare-essä tills dess. Planerar att ha den klar strax innan nyår. 
 
Det här har varit en ketchuphöst. Först kommer ingenting...och ingenting...sen kommer allt på en gång. Giv mig styrka.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0