Dvärgar i 3D

Igår var vi och tittade på The Hobbit An unexpected Journey. Den visades i High Frame Rate 3D så allt blev mycket skarpare. Det blev nästan för mycket ibland, mina ögon blev rätt trötta. Jag tror inte hjärnan är van vid att ha så mycket att kunna fokusera på samtidigt. Jag trodde att det skulle bli lite knepigt att göra tre långfilmer av en bok. Men nu förstår jag varför det inte alls är svårt, de har nämligen tagit med i princip ALLT som händer och sägs i boken. 
Snyggt gjord var den i alla fall, trots en del små skavanker. Publiken bestod till större delen av fjortisar. Ett tjejgäng bredvid oss kastade popcorn på sina killkompisar (och oavsiktligt på oss). De kan inte ha varit gamla när Sagan om Ringen kom på bio. De satt i princip med knäna vid öronen under större delen av filmen, ryckte till vid minsta lilla grej och utstötte förtjusta pip när de såg något sött. Man väljer ju tyvärr inte sina stolsgrannar, men jag störders inte överdrivet av detta. Jag önskar bara att jag inte hade jobbat från 8-17 innan, för jag var rätt trött i huvudet. Man blir det när man har varit ledsen och deppig en hel dag. Det är del av mitt jobb ibland ;)
 
Trots att vi kom hem vid midnatt och jag stöp i säng så släpade jag mig ändå upp vid sju imorse för att se på Lucia på tv.  Är det tradition så är det. Men jag förstår inte varför de tog in en rappare XD Jag tycker inte att det passade in. Jag förstår att man vill införa lite modernare inslag ibland för att variera, men jag tycker att ett rappinslag känns avigt i den kontexten. 
 
Idag ska jag ut och julhandla en sista sväng, kom på en julklapp till J som jag måste fixa. Sen ska jag göra sista rycket med hemtentan och förhoppningsvis lämna in den ikväll. 
 
Jag säger då det.... i år är det banne mig riktig vinter! ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0