Dåliga sovrutiner och nya byxor

Jag och J har de senaste dygnen vaknat vid tiotiden istället för runt sju som vanligt. Det gör att man knappt hinner avsluta sin frukost innan det är lunchdags... jag vet inte hur bra den här trenden är XD Det hela beror på att vi lägger oss strax efter midnatt, men somnar gör man inte förrän vid kanske tvåtiden. Det är J som är så gosig och håller mig vaken så länge för att han säger sig vilja ta igen all närhet som vi inte har tid med under dagen. Jag tycker nog att vi är ganska nära varandra under dagen som det är, men jag tror han syftar på de timmarna som jag sitter och pluggar vid min dator och han spelar Diablo III på sin. Jag måste ju plugga och skriva på grejer för att kunna bli färdig med allt innan deadline. Men det vore bra om jag fick sova normalt också XD
 
I förrgår var vi ute en sväng på mellandagsreashoppning. Det var i alla fall det jag hade tänkt mig. Jag hade nämligen inga hela byxor kvar. Både jeansen och mina svarta byxor hade spruckit något i grenområdet (som ju byxor gör förr eller senare när man ökar sitt lårkapital). Det gick ändå att ha byxorna för det syntes inte så mycket, men i torsdags när vi skulle köra tillbaka från farmor så sa mina svarta byxor bestämt ifrån. När jag steg in i bilen så hördes ett "rrrsscht" och den lilla sprickan blev ett megastort hål. Nej, nu går det inte längre tänkte jag. Så jag drog med mig J till Lager 157 och började leta byxor. Jag hittade till slut (efter långa minuter i provhytten och "suck, tjejer" från J) ett par grå jeans som dög bland alla stuprör och slim fit. Vi tog oss vidare till det packade Grand Samarkand. Jag vill leta efter fler byxor för ett par räckte inte. Jag gick in på Vero Moda, plockade åt mig några jeggings (en blandning av jeans och leggings) och provade. De första passade perfekt! ^^ Jag testade ett par svarta och ett par blå, jag tog båda. Så summan av kardemumman blev att jag gick hem med tre par byxor. Det kostade mig 900 kr totalt...och det roliga vara att det inte ens var reapris på dem. Jag måste säga, jag såg inte mycket av mellandagsrean, varken på Lager 157 eller på Vero Moda. Jag såg knappt någon rea alls. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0