Åsså vare jul ja...

Inte bloggat på ett tag men det beror på att jag har fullt upp med pluggande och så har julen kommit och gått. Min julafton bestod av en hel del bilåkande, julmat, intromöte med fler medlemmar av Js familj, glada ungar, massa julklappar, massa katter...och sjukt mycket hundar...all over the place. Första gången jag inte spenderat julafton tillsammans med min egen familj. Det var en rätt energisk upplevelse haha ^^. Mina julklappar från J och "svärmor" :) bestod av körsbärste och kaffe. J hade dock inte skaffat mig vilket kaffe som helst, i lådan låg det förutom ett bourbon-kaffe (?) det exklusiva Jamaican Blue Mountain...och världens dyraste kaffe Kopi Luwak! Dyra bönor som snart ska malas i min nya kaffekvarn som jag fick av mina föräldrar. Ja just det, vi åkte hem till mina föräldrar på juldagen. 
Vi steg upp otrevligt tidigt och tog åtta-tåget ner mot det bleka landskapet. I Hässleholm slank vi in på Subway och delade på en macka i väntan på vårt nästa tåg. Det har blivit lite av en tradition att göra så :)
Hemma i skogen firade vi juldagen med en andra julklappsutdelning, ytterligare god mat i sällskap av hela min familj plus mormor & co. Jag fick min klänning från Indiska som jag blev kär i! Tack mamma! ^^ Den ska jag ha på nyår. I torsdags besökte vi farmor och hade en tredje julklappsutdelning. Jag var glad att se att farmor var piggare och på benen igen. Farmor hoppas på att kunna uppleva sin 90-årsdag, helst även nästa val. Det önskar jag också. 
 
Jag har de senaste dygnen slitit med en muntlig presentation jag ska hålla om två veckor, tror att jag kan börja få fram något vettigt nu. Det blir lite rörigt i huvudet när man har fyra saker att göra samtidigt i två olika kurser. Jag har tur som har J, han ger mig energi att fortsätta även när det är jobbigt :) Säger han att jag kommer klara det så kommer jag det. 
Jag börjar allvarligt längta efter att få komma ut i arbetslivet nu. Jag vet ännu inte vad eller vart det kommer att bli, jag vet bara att jag vill lämna campus och kunna leva lite mer normalt. En termin kvar...EN! C-uppsatsen kommer förmodligen att ta knäcken på mig ett par gånger, men det måste gå det med. 
 
Just nu sitter jag bredvid J i hans soffa. J kollar på youtube-klipp med sina favoriter Jesse och Totalbiscuit medan jag har bemödat mig med att ta igen en månads Meekatt-läsande. 
Har även börjat läsa Fantomen på operan i e-bokform, som jag har längtat efter att få läsa den!
 
Kanske dags att lägga sig nu...mina glasögon börjar skava lite. Natti. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0