Vardag

Nä, nu börjar det bli lite tråkigt må jag säga. Livet känns för monotont. Jag tycker att höstterminen kan börja NU! Vill ha lite förändring i vardagen! Det brukar se ut som följande. Vaknar på morgonen strax innan sju av Js alarm. Samtidigt har man en katt på magen, en katt bredvid sig och en på golvet som jamar och vill ha uppmärksamhet. Efter att alarmet har ringt för tredje gången går J upp och sätter på Gangnam Style så hela huset vaknar. Om ni inte sett det senaste youtube-fenomenet så kan ni kika på´t här. Jag vet inte vad artisten vill säga med det hela, men hur märklig videon än är så tycker man oroväckande fort att låten är bra. 
 
 
Ja, detta spelar alltså J när klockan bara är strax efter sju på morgonen. Antar att det är för att han ska piggna till innan han drar iväg till Lernia. Jag ligger kvar i sängen ett tag innan jag masar mig upp och gör frukost. Sätter mig sen och tittar på Australian Master Chef, det enda vettiga programmet som sänds innan kl 8. Sen spenderar jag dagen med vad man nu kan företa sig när stan är rätt så tom på bekanta: promenader, Skyrim, Animal Crossing, dans, solande på balkongen, bloggande, sporadiskt tv-tittande, småskalig matlagning, Facebookande och gullande med katter. 
Igår kände jag mig så rastlös så även efter att jag dansat i någon halvtimme så gick jag ut och styrde stegen i riktning mot centrum. Efter ett tag tog jag bussen till campus och kollade posten och såg till att lägenheten mådde bra. Sen kom jag på att jag ju kunde möta upp J utanför Lernia när han slutat. Ville överraska honom lite ^^. Sånt är kul. 
J blev glad när jag dök upp och tyckte att vi kunde beta av några saker i stan när vi ändå var där båda två. Vi handlade lite buteljerat nervgift inför festen hos L och S imorgon. Sedan strosade vi in på en liten asiatisk butik och kikade runt på ankfötter, kokosjuice, Pocky, nudlar och drivor med thailänskt godis. Jag köpte japansk sesam-mochi (små riskakor man har som dessert). Vi hittade också troligen det billigaste blåbärspriset i hela stan: 25 kr/kg. Den butiken ska jag besöka mer hehe. 
 
Idag ska jag ta en fika på stan med E. Det ska bli trevligt. Så får jag äntligen tillbaka min bok i strategisk kommunikation eller vad det nu var. 
 
Fick nyss beskedet att jag blivit satt som reserv nr 49 på kursen i svensk politik. Då blir det förmodligen inget av med det. Får vänta och se om jag har någon tur med de andra. 
 
Imorgon blir det party, förmodligen en blöt lördag och en massiv frukost-söndag. S och L bjöd på frukost förra gången men då orkade jag inte gå dit. Det får jag göra den här gången ifall tillfälle gives. De brukar bjuda på mat och fyller Js kylskåp med vin, bröd och allt möjligt som de inte får plats med i sin egen lägenhet. Goda grannar eh? ^^
Nästa helg kommer M hit till Js place och då ska vi tre ha Twilight-maraton. Ja, faktiskt. Vad jag än sagt om dessa glittrande vampyrer innan så ser jag fram emot det :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0