Tyckte det var en så rolig dröm så...

...jag var tvungen att skriva den direkt här.
 
Hela familjen plus våra vänner från Karlskrona satt runt bordet hemma och fikade med enorma bakelser. Mamma och pappa hade bestämt sig för att bli så kallade host-föräldrar för amerikanska utbytesstudenter. Tydligen var det jag som hade övertalat dem att bli det, men det var en del detaljer som jag hade missat att delge dem. Jag hade redan kontakt med en tjej från USA som funderade på att komma till Sverige och behövde en bostad. Mamma fick tag i ett viktigt papper där det stod mer utförligt vilka villkor som gällde. Hon blev ganska bestört när det stod att hon och pappa skulle bidra med 300 dollar för resekostnader och dylikt. 300 dollar är väl inte så mycket tyckte jag, inte över ett helt år (som tjejen skulle studera i Sverige). Men mamma var säker på att det inte rörde sig om bara 300 dollar, utan snarare 300 000 dollar. Jag fattade inte vad hon menade, det stod ju bara 300 på pappret. Mamma sa att det alltid rörde sig om tusental även om det bara stod 300. Hon var bergsäker på att det betydde 300 000, vilket hon och pappa aldrig skulle gå med på. Jag började rota efter mobilen för att ringa till tjejen och säga att det nog inte skulle gå att bo hemma hos oss. 
 
Under samma dröm började de prata kollegor runt bordet. Pappa skulle berätta om någonting som en kollega hade sagt på ett möte. Pappa ville imitera personen men sa att han inte kunde så bra. Personen ifråga måste ha varit en oerhört intetsägande person, för mamma flinade och sa "Härma en stol". 
 
XD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0