Shakespeare och födelsedag

Idag är det älsklingens födelsedag! Han fick tre presenter av mig: en stålkamm för skäggskötsel, en söt nyckelring (med speciell nyckel på) och så en låda med Jelly Beans i 40 olika smaker ^^. Hans mamma kommer hit om en stund. Det riktiga firandet tar vi dock i helgen då han och jag ska svänga ihop två olika sorters tårtor och bjuda hem lite folk. 
Imorse när jag sökte på min Shakespeare-kurs såg jag att första tråden i forumet dykt upp. Insåg lite panikslagen att jag var tvungen att skaffa litteraturen illa kvickt, till på måndag ska vi ha läst två kapitel ur en av huvudböckerna. Jag beställde två av böckerna men insåg att jag inte skulle kunna få dem på så kort tid. Kollade UBs hemsida, yes alla böckerna fanns där! Jag kvickade mig in till bibblan och letade reda på samtliga fem böcker som vi ska ha under den här terminen. Om jag har tur kanske jag kan klara mig genom att låna några av dem så lång tid som möjligt. Bussade hem till Js place igen och satte mig att läsa om Shakespeares författarskap och det som finns dokumenterat om hans liv, vilket inte är mycket alls. Läste ett kapitel om teaterns på hans tid och jag kan bara säga att jag redan gillar den här kursen ^^. Om några dagar kommer vi få uppgifter på lästa kapitel, undrar hur de kommer vara utformade. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0