Regnbågstårta

Vaknade strax innan åtta...och mådde bra. Tvättade min kjol som jag spillt bål med tranbärsjuice på igår....och de rosa fläckarna försvann. När jag slog på datorn och kollade antagning.se...så stod jag som antagen på tre kurser till! ^^ Det verkar gå framåt nu! Nu kan jag läsa 30 hp totalt under hösten med alla fyra 7,5 hpoängare. Men jag ska vänta lite och se om jag kommer in på tyska-kursen, skulle väldigt gärna vilja läsa den. 
Känns gött att äntligen ha lite koll på läget, att kunna välja litegrann. Nu får jag garanterat studiemedel. 
 
Ungefär vid tolv idag messade L till J och bad oss komma över...på frukost XD. Jag visste det! Det var ju perfekt, inte för frukost kanske men för lunch. Det bjöds på omelett, korv, bacon, vita bönor, rostad bröd och lite allt möjligt. Sen åkte vi en sväng till Elgiganten och S fick köpa sig en Ipad. När vi kom tillbaka åt vi pannkakstårta som blivit över sen igår. Regnbågstårta kallar jag det eftersom S hade färgat pannkakorna i olika färger. 
Går man över till Js goda grannar för en bit mat så resulterar det ofta i att man stannar där en halv dag, om inte mer. Life is good. 
Idag är det hett ute. Måste vara en av sommarens varmaste dagar. Så jag och J ska dra och bada ikväll. Det blir mitt första utomhusdopp på över ett år, hans på tre-fyra år ^^.
Men innan dess ska vi svänga ihop lite fläskfilé med Uncle Bens-röra och ris. 
Life is sweet and sour. 
 

Kommentarer
Postat av: Zirilan

Det var ingen Ipad. Det var en Samsung Galaxy Tab 2.;-)

2012-08-20 @ 12:37:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0