Nuet och dåtiden...och pyttipanna

Ofelia sover i hörnet. Kerstin patrullerar köket. Mister sitter förmodligen i soffan med J...och Sessan slickar förnöjt på Citygross-kassen. Hon gillar plastpåsar av någon anledning, undrar om de avger någon speciell doft. 
Själv sitter jag och begrundar nuet och dåtiden. Snart är det ny termin på universitetet, nya informatörsettor kommer att nollas på campus. De sommartysta bostadsområdena kommer åter att fyllas med fylla, fest och diverse oangelägenheter...och så förstås en massa roliga minnen. Tycker själv att det var igår som jag försökte navigera mig hem till lägenheten i mörkret, trött efter en låååång nollningsdag. Nu ska man bli trea. 
Jag hoppas att de nya ettorna är lika engagerade och vassa som vi och våra tvåor är. 
 
Så inser man också att sommaren snart är slut, vart tog tiden vägen? Jag som hade planerat att göra litegrann vid det här laget. Oförutsedda saker inträffar och då får man tänka om, tyvärr.
Huvudsaken är att man ser positivt på tillvaron och inte låter sig dras ner av motgångar.  
 
Jag och J drog till Kalmar i lördags. Vi shoppade lite på IKEA och jag gjorde ett stort fynd. Jag som har letat efter en mindre ryggsäck och ryggat för alla ryggor för över tusenlappen i sportaffärer...jag hittade en på IKEA för 400 kr! Det blev också lite nya doftljus, en stekpanna och en rejälare kastrull för min del. Så nu kan jag börja laga lite mer mat i min lägenhet. Vi fick även vår beskärda del av den pågående stadsfesten och träffade på en del av Js vänner. Bland annat en kille som driver cafe Kavaljeren. En riktig eldsjäl och kämpe för det gemensamma kulturarvet. 
Kavaljeren, mysigt ställe precis invid den gamla stadsporten. 

På lördag är det dags för inflyttningsfest nr 2 hos grannarna. Då blir det nytt folk igen, trevligt ska det bli ^^. 
Nä, nu blir det ut i köket och svänga ihop lite pyttipanna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0