Jag är hopplös på tekniska prylar

Svar på Zs kommentar: Okej raring, jag har inte koll på dagens teknik. Det såg ut som en Ipad för mig, min hjärna registrerar inte ett sådant långt namn på en makapär :P
 
Idag har jag städat lite. Vad ska man annars göra när man har mensvärk? Tar städningen i etapper. Om några dagar kommer M upp hit och då vill jag att det ska se trevligt ut i lägenheten, så trevlig och nystädat det nu kan förbli med fyra fällande katter. J borde ha centraldammsugare om någonting. 
 
Snart ska vi sätta igång med matlagningen. Ikväll blir det kyckling med moderatpotatis och sweet chili-sås. Vi kallar det moderatpotatis eftersom det är fiiin nuttinutt-potatis som kostar lite mer och som man inte köper så ofta. Blått men gott. 
 
Idag när jag loggade in på antagning.se fick jag ett litet skrattanfall. För ca tre veckor sen ansökte jag i ren desperation till en distanskurs på Linné. En sån där kurs man söker bara för att man ska läsa NÅGONTING, spelar knappt någon roll vad, bara jag kan stå ut med det. Jag sökte närmare bestämt en grundkurs i danska. Tänkte att det kommer jag säkert in på, det kan inte vara så många som läser danska. 
Hade idag fått mitt antagningsbesked på den kursen. Jag var satt som reserv....nr 137!!!
Hur i hela friden är det möjligt att så många människor vill läsa danska!? DANSKA!?
Uppenbarligen var ju jag en av dem, men jag sökte ju inte ens seriöst! Då undrar jag om det finns över 100 studenter där ute som ärligen vill läsa detta vårt grötiga grannspråk. Eller är det snarare så att alla dessa studenter sitter i samma sits som jag och bara har sökt något i ren desperation?
Det får jag nog aldrig svar på. Men roligt är det. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0