Gastronomisk förändring och fysiskt beslut

Yes! Glada nyheter trillar in. Har fått klarttecken från csn. Nu är det bara den lilla tyskakursen som låter vänta på sig. Kommer jag inte in på den så väljer jag nog att bara läsa 75% i höst. Då blir det bara Shakespeare och lite filmkurser framåt vintern. 
Gårdagens kycklingrätt blev så god att vi helt enkelt är tvugna att göra den ikväll igen :P Vi behöver ändå använda upp resten av potatisen och sås har vi kvar sen igår. 
Jag kan skönja en ekonomisk och gastronomisk förändring i mitt liv sen jag träffade J. Jag har inte bara lärt mig tillaga mer i köket, jag spenderar mindre pengar på mat. Så mycket som jag förr ensam spenderade på mat per månad, den summan lägger numera jag och J varje månad tillsammans.
 
Jag har bestämt mig. Jag ska börja gå på gym. Ska fixa kort på måndag. Är nyfiken på gruppträning, det låter som en bra idé. Då kan jag kombinera pass och simning i höst. Jag kommer ju säkerligen ha tid. Ska bli spännande att börja med något nytt. 
 
Ibland får man faktiskt se till att röra lite på sig och inte ligga och dega som en annan Mister.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0