Försvunna minnen

Åkte hem till skogen igår. Letade fram lite Shakespeare-pjäser ur farfars gamla lådor. Letade även reda på lite skivor med foton från min Japan-vistelse. Insåg när jag lagt över allt på datorn att närapå hälften av bilderna saknas. Kan inte minnas att jag lade över alla bilder på cd-skivor, några måste finnas kvar på min gamla laptop...som givetvis är försvunnen. Det är synd om de bilderna går om intet :( Trist är det. Ren tur att S (som jag reste med) fotade mycket. 
 
Hade i alla fall alla godsaksbilder i förvar. Här ser vi en liten bakelseshop på Hiroshima centralstation. 
 
En ledsen sten i skon fick i alla fall sällskap av en glad felberäkning. Jag hade räknat ut att jag under min sista termin på Linné skulle ha 15 veckor csn att röra mig med. Läste mitt beslut från csn och blev konfunderad. Ibland är det lite svårtolkat vad de menar. Det stod att jag nu använt mig av 216 veckor av 240 veckor totalt. Nu? Vad innebär det då? Jag ringde och frågade. Tydligen måste jag ha levat väldigt snålt de senaste två åren för det visade sig att jag har 24 veckor kvar istället för 15 under vårterminen ^^. Det var en glad nyhet! Då kan jag leva lite rikare den här terminen trots allt. Hade bara ansökt för 15 veckor, nu kan jag lika gärna söka studiemedel för 19 veckor. Då blir det en julafton i år med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0