Det här med träning

Sänder en tanke till K som har audition för att bli gruppledare idag. Hoppas du blir antagen! :) Jag känner få människor som är så galna i träning som du är ;), därför måste de ju välja dig!
 
Träning ja, det ska jag väl ta tag i lite mer regelbundet när terminen börjar igen. Jag vet fortfarande inte hur terminen kommer se ut (besked kommer först i eftermiddag), men jag hoppas kunna läsa NÅGON enstaka kurs i alla fall. Då flyttar jag tillbaka till min campuslägenhet (ja, jag har ju typ bott hos J i en månad nu) och så får löparskorna jobba runt sjöarna några kvällar i veckan igen. 
Det är lustigt, jag har tappat 2 kg på en vecka av att göra...ingenting. Antar att det var inflyttningsfestkilona som jag lade på mig för en tid sen, de har nu tackat för sig och vandrat vidare. Jag kan lätt bli lite slö på sommaren när jag är inställd på att göra just ingenting, det är ju semester. Börjar dock känna av en rastlöshet i kroppen nu, den vill ut och springa. Jag må inte vara den som skrattar hela vägen till gymmet, jag går inte ens på gym och har inte gjort det på evigheter, men att kroppen självmant säger till att den vill ut och svettas lite är ju ett bra tecken. Jag känner hopp inför höstens joggningrundor. Mitt "sim-kort" har jag några gånger kvar på också. Måste utnyttja dem. Jag kommer sakna mina simpass med S i höst... tror jag kommer sakna många människor som antingen har praktik eller som har flytt landet för att studera på andra sidan jorden. 
Nåja, jag reder mig nog.
 
Appropå träning, det pratas i oändlighet om hur man bäst ska boosta sitt självförtroende. Det finns drösvis av böcker i ämnet, liksom instruktions-DVDer, gruppmöten, terapeuter och livscoacher och jag vet inte allt. Att försöka rabbla "du är vacker, du duger, du är stark" framför en spegel varje dag tror jag inte fungerar så bra...egentligen. Det hela handlar ju om inställningen till sig själv. Man måste kunna tro på sig själv och veta att man duger utan att behöva rabbla en massa ord som någon annan har uppmanat dig att göra. Man måste kunna förstå att man är vacker även om låren dallrar eller magen buktar ut och inte är sådär zumba-instruktör-på-tv-shop-platt.
Det här är min tanke. 
Jag må inte vara vältränad. Jag må inte se ut som en modell... Jag ser ut som en kvinna ;)
 
Nu har regnet nått hit. Mamma sa igår att jag kan vänta mig 40 mm regn. Mysigt. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0