Vuxet handlande #Lucky Star

Sista dagen med solvärme idag. Imorgon börjar väl hösten med regn och rusk.
 
Idag har jag tagit ytterligare vuxenpoäng. Jag har blivit medlem i ICA-banken.
Kände mig oerhört vuxen när jag gick och handlade lite sporadiskt och plötsligt kom ihåg att jag behöver köpa mer kaffefilter. Kaffefilter!
 
Imorgon blir en lång dag. Föreläsning om propaganda från 8-16, no kidding. Visst, vi har väl lunchpaus på två timmar nånstans men ändå. Jag hoppas att GP lyckas få oss att lyssna hela vägen, men det brukar han ju göra.

Lucky Star
2007
En något udda serie som handlar om ett antal tjejer i skolmiljö. Fokus ligger oftats på olika vardagliga problem som unga tjejer kan stöta på. Livet, kärleken, utseendefixering och det svåra i att komma ihåg sin tekopp i köket är bara ett fåtal ämnen som diskuteras. För det är just ofta vad serien går ut på, diskussioner tjejerna emellan. Hela episoder kan kretsa kring diskussioner om hur man kan äta en bakelse eller maträtt på olika sätt. Sådana episoder kan vara lite avskräckande, men det händer saker också... faktiskt ;) I övrigt är serien oerhört komisk.
Man får följa tjejerna under deras tre år på gymnasiet. När man betat av de första episoderna så märker man snart att serien innehåller mer än vad man kan tro. I sinom tid slutar man se ut som ett frågtecken.
Eftersom det pratas väldigt mycket i den här serien kan den vara rätt kul att studera för den som är nyfiken på japanska språket.
Det ska noteras att intromusiken är en utav de bättre kompositionerna jag har hört när de gäller moderna animeserier.
Slutbetyg: tre av fem fästingbett.
 
 
 
Trackback
RSS 2.0