Terminsstartsjukan

Festen har börjat, musiken e stark. In dansar grannar på moln...
hos grannen alltså. Jag verkar ha en riktig festprisse vägg i vägg.
Idag hade vi gruppmöte på max en halvtimme, sen gick vi hem och skrev på varsitt håll. Jag satt framför datorn i sju timmar och försökte välja ut relevant fakta att lägga fram på måndag. Inte det lättaste, jag är fortfarande inte klar med det andra kapitlet jag har. Har ändå några timmar på mig imorgon också innan nästa gruppmöte. Det svåra är inte att snacka i tio minuter, det svåra ligger i att prata om relevanta grejer i tio minuter.
Måste ta mig lite Echinaforce nu, känner mig lite småsnuvig. Halva klassen inklusive båda lärarna ligger sjuka i förkylning och feber.
Själv lider jag av samma grej som jag hade förra året vid den här tiden, terminsstartsjukan. Det innebär nästan ständig närvaro av måttlig stress, nervositet, svårigheter att sova, vikten trippar neråt trots massa sockerintag... varför ska det kännas så här?
Att vara stressad och ha hög puls är ju inte direkt bra för mig nu... så jag försöker att inte oroa mig för saker i förtid eller i onödan.
Det kommer att avta nån gång i oktober tror jag... det brukar det göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0