Saknar en kram

Vaknar. Drömbilden av de isblå ögonen dröjer sig kvar några sekunder. Ett leende i en dröm bådar gott.
Stiger upp. Tvättar ansiktet i kallvatten, betraktar de små svarta mascararesterna i ögonvrårna, suck...att man aldrig får bort det helt.
Dricker mitt kaffe framför Vakna med The Voice. Gör mig i ordning för dagen. Ser mig i spegeln. Ser att den lilla tjejen har vuxit upp och blivit en kvinna. Det blev visst folk av mig också...
Var konstruktiv några timmar med gruppen på bibblan. Hem och la mig i soffan, blev visst lite trött.
Ska snart sätta igång med lite nyhetsvärdering på Aftonbladet. Vi ska kika på hur media (tidningarna Smålandsposten, Aftonbladet och Svenska Dagbladet) framställde och rapporterade om svininfluensan. Det blir en intensiv vecka, men den här gången är det nog inte så svårt.
Saknar en kram just nu. Saknar hans goa skratt. Eller bara känslan av hans varma trygga hand som kramar min medan han kör sin automatade.....?... äh, jag har ju inte koll på vad det är för bil han kör. Nått med många hästkrafter i alla fall.
Kärlek kan vara trygghet och värme...
att veta att det finns någon som bryr sig...
... och samtidigt kan man undra vad man i hela friden har gett sig in på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0