Smärtsam kortfilm, långdragna eftertexter

Äntligen är mina böcker på väg! Boken som vi ska hålla föredrag på om en vecka kommer förmodligen med posten imorgon eller på måndag. Det blir nog en rätt intensiv vecka, jag får se om det blir mentalt sammanbrott eller inte.
Mina fadderbarn var trevliga och glada, de köpte alla mina böcker. Det kommer finnas mer för dom att hämta i min bokhylla i vår kan jag ju säga. Jag hade ju tur som fick två stycken som dessutom redan är kompisar och håller ihop så de kan samsas om böckerna.
Igår efter Novischmässan var jag, E och J ute på stan en sväng och shoppade lite. Jag behöver egentligen en helt ny stil, jag har insett att det inte funkar med H&Ms tonårsmode när man snart är 25 (herregud!). Jag inventerade min garderob idag och fick slänga lite grejer. Att det ska ta sån tid att fatta att man inte passar i vissa färgnyanser! Dessutom har jag tappat nästan 7 kg sen förra sommaren så det är en del kläder som inte sitter så bra längre... synd.
 
Nu förbereder de för After School på Sivans. Jag väntar på att min hälsa ska bli fullt återställd... då kan jag ut och ta en drink och joina de andra på dansgolvet... och skaffa gymkort och börja springa runt sjön igen.
Lustigt hur begränsad man ändå känner sig... det blir mycket som inte känns så meningsfullt vad gäller aktiviteter här på campus. För mig gäller ingen belastning av levern och ingen fysisk ansträngning, de två sakerna är ju en rätt stor del av studentlivet idag. Speciellt här på campus där många är oerhört motionära och spritfriska (hur det nu går ihop).
 
Jag kommer säkert vara så här gnällig fram till min födelsedag, det är då jag beräknar att 6 veckor har passerat. Då ska jag också kolla mina levervärden, jag fick ett brev om det häromdagen.
Jag står ut, det är inga problem för mig som uppskattar lugn och stillhet. Men till och med jag behöver lite berusning och undtz undtz-musik ibland. Dessutom börjar jag bli rastlös när jag inte får ut och bättra på benmuskulaturen.
Marie Fredriksson 1988... eller? ;)
Trackback
RSS 2.0