Som om det var vår

Det går lite trögt med min nyhetsvärdering, men jag ska väl lyckas få ner något på pränt idag. Jag får göra min analys så får vi se vad resten av min grupp har fått fram imorgon.
Nu ska jag snart hoppa in i duschen för att sedan ta mig till vårdcentralen. Idag är det sex veckor sedan jag tog prover och fick leverstatusen undersökt. Dags för nya för att se om de har normaliserats.
Jag är ute och går runt sjön nästan varje kväll nu, känner mig fortfarande lite trött men är glad att jag kan gå i min normala takt igen utan att pulsen höjs nämnvärt.
Vill att hösten ska sätta igång på riktigt nu. Solen skiner och fåglarna kvittrar ute som om det vore i början på April.
Det enda som riktigt vittnar om årstiden är doften, ni vet den där av fallna löv som sakta förmultnar på marken. Jag älskar den doften. Den påminner mig om min barndoms lövhögar som jag gjorde i trädgården vid tvättlinan.
Nu har mina föräldrar sågat ner det stora trädet som bidrog till mina lövhögar. Det skulle komma in mer ljus då. Jag hoppas detta nytillgängliga solljus skapar nya vackra ting att minnas.
Snart blir jag 25. Jag tror det här är är första gången någonsin som jag känner mig som åldern redan innan jag fyllt den, förstår ni vad jag menar?
Nä, nu blir det dusch! Måste se till att få lite gjort.
Måste bara tipsa om ett roligt inslag i P3s Tankesmedja som jag lyssnade på igår. "Dans kan leda till våld"
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3718&artikel=4697655&play=3464046&playtype=Ljudklipp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0