Kulting!

Igår var jag på Festingmöte (jag stavade fel innan, dumma mig). Men som jag hade lite på känn så kände jag mig inte riktigt hemma. Att festa kan vara kul men alla som känner mig vet att jag inte är nån partypingla direkt. Allt prat om hur mycket som behöver göras för att planera och genomför en kommande vild sittning med massa sprit i fokus och förfester i någons lägenhet... suck, jag orkade inte. Det var mycket som lät roligt också, men jag känner bara att det inte passar mig. Min lägenhet är lugnets hemvist, här ska banne mig inga för eller efterfester hållas! J och E var dock taggade och kommer säkerligen bli trogna festingar i utskottet. Jag hoppas de ser till att göra hösten oförglömlig :)
 
Så idag gick jag på Kultingarnas info-möte. Jag kan bara säga att jag hittade hem direkt :) Så himla skön stämning! Saft och bullar och allmän mysfaktor. Det är mest tjejer i kultingutskottet, två killar kom dit varav den ena var dramastudent (vilket gläder mig som gammal estet). Förutom han och jag som läser till informatör så var samtliga andra lärarstudenter. Det är liksom ett genomgående mönster från år till år verkar det som. Norrlands Nation drar till sig lärare, kanske just för den särskilda gemenskapen som finns. Samma sak i Norrlands styrelse, nästan bara lärare. Jag tror det kan bli mycket pedagogiskt och trevligt :)
Först ut som arrangeras av Kultingarna är Tysklandsresan (eller resan med fulldrullebussen som jag kallar det) där man ska stiga upp 4 på morgonen för att åka buss ner till Puttgartens Bordershop och bunkra billig alkohol och tillbaka igen för fortsatt fest på hemmaplan. Om jag inte hade varit i det hälsotillståndet jag är nu hade jag övervägt att faktiskt åka med, för det är ju en social rolig grej också. Men nu är det som det är... och det är nog lika bra, både fysiskt och ekonomiskt. Jag får satsa på nästa resa som är i januari.
Hajken som är inplanerad i slutet av september får jag nog också tacka nej till... det låter som en hemskt kul grej men det är dumt att utmana ödet och ta risker. Hoppas det blir en hajk till i vår.
(Äntligen har jag hittat hem till de mina)
 
Imorgon ska jag möta mina fadderbarn och sälja böcker till dom. Ser fram emot det.
Trackback
RSS 2.0