Plupp m fl

Suck... jag vill bara ut och gå hela tiden! Trots att jag knatat på rätt bra idag så har jag massa energi kvar.
Idag så gick jag in till stan, tog en sushilunch och kollade runt lite i affärer. Köpte Walk the line på Hemmakväll och spatserade hem igen i duggregnet. Det är så härligt att ute och gå när träden har på sig höstmodet och fäller sina små klädesplagg i vinden när man passerar. Björkarna är allra vackrast tycker jag. Nog för att lönnarna med sina röda löv stoltserar fint, men att se björkens gula löv mot den gråvita stammen, det är bara för vackert! Just nu är det prefekt, precis innan alla löven lämnar träden och skapar en grå och brun slasknovember.
 
Just nu har jag en sak gemensamt med en bäbis, jag håller på att få tänder. Den sista visdomstanden tyckte tydligen att det var dags att börja röra på sig.
 
Jag måste ju berätta lite om gårdagens Halloweensittning också. I år var maten mycket godare vilket höjde stämningen rejält. Sittningsgruppen gjorde ett strålande jobb med underhållning och dekorationer, även om jag många gånger var rädd att något eller någon skulle fatta eld på grund av alla tända ljus överallt.
Jag gick som häxa tillsammans med Sofia och Johanna som hade tänkt samma sak. Johanna vann pris för kvällens bästa outfit :)
Det fanns många greve Dracula, en del smurfar och andra lustiga figurer att se bland gästerna. Johan som förra året tagit hem priset för sin utklädnad (Edward Scissorhands) kom i år som figuren Plupp, norrlänning som han är hehe. Men en personlig favorit hos mig var trion Fredrik, Filip och Max som klätt ut sig till Jönssonligan. Helt fenomenalt bra!
Så fick jag äntligen prata med N, min brylling i ettan...som var utklädd till kackerlacka. Jag kom på samma förfest som honom och han blev förvånad och jätteglad när jag förklarade att vi var släkt. Så hamnade jag även bredvid honom på sittningen, mycket prat blev det. Tänk att det kan vara så kul att hitta nya släktingar! ^^
Trackback
RSS 2.0