Metodkurs och musik

Dagens citat (eventuellt en felhörning)
- Vi måste få tag i pengar, vi kan väl sälja Mumintrollen?


Så var metodkursen igång. B-uppsats coming up. Vad den ska handla om? Vet inte ritkigt. Antingen om kriskommunikation eller propaganda. Får se vad resten av gruppen vill.
Hm... jag vill laga paj... men jag har ingen frukt. Får skaffa mig det snart.
Jag lyssnar på musik av Ragnar Grippe. Han, Thomas Lindahl och Bengt Palmers är mina svenska favoritkompositörer när det gäller film och tv-musik!
Grippe har bland annat gjort introt till Svensson Svensson och temat till Jönssonligan.
Tänk att musik kan framkalla sådana känslor... jag tycker Janninge hade rätt när han sa att livet förmodligen skulle vara väldigt tråkigt om inte musik fanns. Det får en att undra hur det är att födas döv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0