Efter fem år

12:e November ska bli Alla krossade hjärtans dag. Perfekt ju. Mörkt ute och förmodligen slask eller annat väder som folk inte gillar. Sätter stämningen precis. Fast jag har annat för mig då än att gråta över en försvunnen kärlek. Den dagen ska jag på japanskt party på Stenladan. Jag får gå helt själv eftersom mina kurskamrater inte tycks ha något intresse av det. Får väl se om någon är där som jag känner. Sayakas ex V kanske dyker upp. Jag är dock lite rädd för att träffa honom, han ser lite otäck ut nu. Han består bara av muskler, bodybuilder som han är.
 
Annars kommer jag träffa min japanska namne där som jag mötte i K-huset för några dagar sen, Hana-chan. Hon och hennes kompis Yurika kom och delade ut flyers som informerade om partyt, iklädda sina vackra yukatas. Jag tänkte att jag vore dum om jag inte tog chansen och gick fram och började konversera. Sen pratade jag lite mer med Hana och hennes vänner där de satt och sålde biljetter. Inte helt oväntat var flera av dom från Kansai Gaidai. De blev så glada över att det fanns nån här som kunde japanska. Otroligt, äntligen får jag använda språket igen! ^^
 
Det är fem år sen sist jag gick på det japanska partyt här på universitetet. Det var oerhört intressant för mig som nybörjare inom den japanska sfären. Jag satt vid samma bord som två utav mina kurskamrater, en medelålders kvinna och hennes 15-årige son som jag trodde var äldre än mig. Takeshi (allas vår favoritutbytesstudent i klassen) var toastmaster och lockade fram många skratt i publiken. Vi bjöds på japansk kultur i form av musik, sång och en rolig show om japanska stereotyper. Maten var spännande och utsökt, förutom tonkatsu som jag inte gillade. Det blev ganska sent. Jag cyklade hem i mörkret och var jätteglad. Hem till V som väntade på mig. Väl inne hos honom började jag må dåligt och fick hög feber... av nån anledning. Ett märkligt sätt att sluta kvällen på. Jag hoppas jag slipper bli sjuk den här gången.
 
Mitt högra öra värker, aj. Jag måste gå med detta örat på Halloweenfesten. Hoppas inte det blir för jobbigt.
Måste inhandla lite grejer på Partaj, festen är på lördag. Detta året hade jag ju tänkt tänka ut nått riktigt bra, men med tanke på allt annat man måste tänka på så valde jag den enkla vägen. Förra året var jag en vampyrfé, i år får det bli en häxa rätt och slätt. Ska skaffa en hatt och kanske en trollstav. Kanske ska jag färga håret i nån rolig färg (som går bort med vatten).
 
Skulle ju haft en svart katt med mig också. Bugge kanske är intresserad. Fast han skulle nog bara springa runt och föra ett himla liv. 
 
 
Trackback
RSS 2.0