Dammsugning

Nyss hemkommen från vårdcentralen. Trycket blev för starkt, trycket över hörselgångarna alltså. Jag har nojat mig och mått dåligt av mycket kroppsligt under den senaste tiden och tyckte det var bäst att låta doktorn kika på´t.
Jag hade mina gissningar, det visade sig vara korrekta. Läkarn tyckte inte att mina till synes svullna lymfkörtlar var särskilt oroande och sa samma sak som min kära mamma redan gjort "sluta fingra på halsen!". Det var däremot öronen som problemet satt i.
Jag satt med en liten dammsugare uppkörd i vänstra örat i många minuter, jag hade så att säga åkt på en propp. Efter ett tag fick han rent mitt vänstra öra, men på det högra fick han ge sig efter ganska kort tid då i princip hela gången är igensatt. Jag har ordinerats vaxlösning i tio dagar, sen får vi se om eländet ger sig. Ny tid för dammsugning den andra november.
Dammsuga borde jag göra här hemma också. Får göra det sen men först ska jag sätta igång med maten. Ska se om jag kan improvisera fram en pastasallad till tonerna av min nya dansbandslista på spotify.
Mitt lilla läkarbesök påminner rätt mycket om en sketch GAS & After Shave hade 1983 i uppsättningen Träsmak.
- Goddag goddag, hur var det här då?
- Jo jag har fått var i öronen.
- Var i öronen?
- HÄR i öronen.
- DÄR i öronen?
- Nä, VAR i öronen.
- Var i öronen?
- Jag har VAR HÄR i öronen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0