Vår moderna värld

Nu är den här lilla raringen på väg till mig. Första gången på fem år som jag skaffar ny mobil. Jag har insett att man är tvungen att handla nytt då tekniken kräver det. Jag upptäckte det när jag skulle åka buss idag och köpte en sms-biljett. Jag höll upp sms:et för chauffören som tittade skeptiskt på det och sa att "nej, det fattas någonting här. Det ska vara en bild i början".
Ja... nu är det ju så att min mobil inte kan visa mms-bilder på displayen, omodern är alltså min lilla Samsung. Nu förväntas det alltså att man har en mobil som kan visa och ta emot bilder för att man ska kunna åka buss när man inte har kort eller kontanter. Det visar hur mycket tekniken och telefonimarknaden styr samhället. Man måste vara modern och uppdaterad för att kunna åka buss...
Jag som trodde det räckte med att köpa ny mobil när den gamla slutat fungera... men världen snurrar inte längre på det sättet.
Jovisst kunde jag åka på den sms-biljetten till slut när jag förklarat läget. Men ändå, jag tycker det är lite fånigt. Jag är ingen bakåtsträvare vad gäller teknik. Det blir bara en ekonomisk fråga för mig. Men jaja, det var väl så dags ändå.
Idag skrev jag och A klart lab 3. En grej klart bland allt annat i högen. Jag hatar laborationer just nu. De tar tid och energi som vi kunde lägga på b-uppsatsen istället.
Nu ska jag sova. Det blir en lång dag imorgon. Förmodligen en väldigt intressant sådan också.
Trackback
RSS 2.0