Svenskt 80-tal

Väntar på att tvättten ska bli klar. Så kan jag dra in till stan och gå runt lite sen. Kanske åka ut till Samarkand och se om det finns några höstkläder på rea, det ska ju vara så nu. Kanske flika in på Hemmakväll och kolla den stora lådan med filmer för 10 kr styck.
På tal om filmer, igår så ägnade jag mycket tid åt svenskt 80-tal. Först Besökarna och sedan G som i gemenskap.
Mitt intryck av Besökarna: .... eh, va? Nu fattade jag inte. Inga förklaringar? Ganska otäckt, men det är minsann en märklig film. Man vet inte om man ska skratta eller vara rädd, men det kanske är det som är grejen.
Mitt intryck av G: ......va??? Herregud, nej inte dem kläderna! Men Uggla är klockren!
Nu ska jag bara se till att se Mitt liv som hund också. Nej, jag har inte sett den än, inte i sin helhet. Jag minns att jag sett nått litet klipp av den hemma hos farmor och farfar när de bodde på Blåbärsstigen, men jag var så liten då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0