P(aj) #Otome wa boku ni koishiteru

Undrar om jag har för mycket socker i min pajdeg, kanske är därför jag får magknip. Trots det så blev äpple/kanel-pajen som jag gjorde igår jättebra. Jag tror det är dags att öppna min lilla pajreceptbok och pröva på mer avancerade grejer. Det är synd att det inte är en så bra säsong för frukter nu mer än äpplen och apelsiner. Apelsinpaj...? Maybe. Eller en banan/choklad-paj...
En matpaj kanske? Jag har massa broccoli i frysen ju...
Jag ska få låna Ms box med Skärgårdsdoktorn ^^ Svenska serier rular!
Imorgon ska jag fortsätta med mina etnografiska studier en stund innan vi ska lyssna på nån akademisk författarstorfräsartyp kl 13. HS och GP ser upp till honom, om GP ser upp till någon så måste denne person var något alldeles makalöst bra.

Otome wa boku ni koishiteru
2006
Otome wa boku ni koishiteru (The maidens are falling in love with me) Ytterligare en i raden av alla serier som utspelar sig på en flick-skola. Dock är detta inte en yuri-serie utan en romance-harem-serie. Inte helt oväntat är det baserat på ett dataspel.
Huvudkaraktären heter Mizuho och är en kille (ja) som klär ut sig till tjej och börjar på Seio Girl´s Academy. Varför? Jo, hans morfars sista vilja var att Mizuho skulle gå på den skolan (förmodligen för att få ut sitt arv) eftersom både Mizuhos mor och alla andra kvinnliga släktingar gått där (en något underlig sista vilja men vem bryr sig?). Så Mizuho börjar alltså på skolan, blir fort mycket populär bland de andra studenterna, ironiskt nog för sin kvinnlighet och skönhet. Under tiden får han många vänner och hjälper dem att lösa sina olika problem. Till slut blir Mizuho utnämnd till skolans Elder (lite som Etoile-systemet i Strawberry Panic). Det är dock inte alla som är glada åt Mizuhos popularitet.
Lite halvkul upplägg med manligt/kvinnligt men det är en ganska tunn historia.
Den får två fästingbett för att den... försöker.
Trackback
RSS 2.0