Oktober: älgjakt, November: diktafonjakt

Är på jakt efter en diktafon. Är det någon (kanske du brorsan) som hittar en för under 349 kr så säg till mig. Visserligen tror jag inte man kan få nån vidare bra kvalitet om man går under det priser. De säljer en för 349 kr på Claes Ohlson. Jag var inne och kikade i deras katalog på nätet... och de är bra på att luras, eller få kunden att tro att nånting är billigare på nätet än att köpa direkt i affären. Den lilla manick jag hittat var nedsatt till 299 kr ifall man beställde den på nätet... men så kommer ju frakten på 89 kr till. Lika bra att köpa direkt i affären då.
 
B-uppsatsarbetet verkar ta form! Vi hade handledning idag och kom fram till mer konkreta ytterligheter. Jag knåpade ihop ett informativt mail till en högstadierektor här i området och frågade om vi får komma och göra vår fokusgruppstudie bland deras sjundeklassare. Förhoppningsvis får vi ett ja.
 
Jag har suttit och skrivit ner opponeringssynpunkter inför morgondagens lab-redovisning. Jag sitter och skriver med bläckpenna i den andra gruppens rapport som vi ska opponera på. Jag skriver kommentarer och stryker under här och var, skriver plus och minus-kommentarer i slutet... och kommer på mig själv med att tycka det är fruktansvärt roligt. Tänk, jag kanske skulle bli en bra lärare ändå? Fast jag får öva på att skriva slarvigare handstil i så fall, nu kan man fortfarande läsa vad som står.
 
Ikväll ska jag patrullera campus tillsammans med andra nattvandrare. Det blir skoj... och förmodligen kallt. Folk hostar ikapp på föreläsningarna och en drös ligger hemma. Än har jag lyckats undvika att bli förkyld, hoppas det håller i sig.
 
Red velvet cake... undrar hur man gör en sån. (Ni får ursäkta, men det är min mage som väljer bilder nu).
Kanske dags för mat?
Trackback
RSS 2.0