Fyra michelingubbar

Nattvandringen var lugn och kall. Det var jag, C, R och F som anmält oss. Glada i hågen patrullerade vi campus, fyra michelingubbar i orange. Jag kände mig i alla fall så med tröja, vinterjacka, mössa, halsduk och så Vårt Campus-huvtröjan ovanpå det. Det var inte mycket folk ute. Vi såg två kaniner och ett gäng fulla killar som skrålade fram bland träden, en av dem lät lite som Björn Ranelid.
En timmes cirkulerande på campus, en timmes te-paus hemma hos C och så en timmes patrull igen. Halv två kom jag hem.
Var lite trött idag på lab-redovisningen (obviously)... men eftersom det var EL som höll i det hela så förväntades ingen överambitiös framställning, vilket är tacksamt då man inte är helt på topp.
 
Man märker att man börjar bli gammal när ens lillebror blivit vuxen och önskar sig whiskey + glas i julklapp. Jag kan ge mig på att den ska vara amerikansk också ;)
Trackback
RSS 2.0