Gamert´ bôs

Aj aj... mitt högeröra ömmar. Var hos doktorn imorse och fick rent örat, men oh vad det kändes när den lilla dammsugaren var längst inne och bökade precis vid trumhinnan. Det är ett under att jag kunnat höra på det örat överhuvudtaget, så igensatt som det var.
Snart ska jag dra mig hem till skogen, måste hem och fixa dentala problem,  krama lite föräldrar och katter.
På fredag ska jag utföra den etnografiska uppgiften vi fått i klassen igår. Jag ska observera en viss grupp av studenter på universitetet. Ett allmänt krävande jobb eftersom man måste skriva ner precis allt man ser och tänker och samtidigt inte avslöja vad man håller på med.
Igår försökte jag dra mig till minnes vad Olofströms och Karlshamns kommuner har för slogans, men jag kom inte ihåg det. Vi pratade nämligen om slogans på gästföreläsningen.
Nu läste jag på nätet att Karlshamn har flera olika, bland annat Från skärgård till lövskog. Låter ju fint och bra. Olofström hittade jag inget på... ingen vidare bra kommunbranding, fast man kanske inte vill locka folk dit hehe.
Så fann jag en lista över många stads och kommunslogans, här är några av mina favoriter
1. Botkyrka - Långt ifrån lagom
2. Degerfors - Mer än stål och fotboll
3. Fagersta - Här får du Livstid
4. Kiruna - En ren upplevelse
5. Lerum - Mer än du tror
6. Piteå - Det är hit man kommer när man kommer hem
7. Sotenäs - Full fräs i Sotenäs
8. Surahammar - Din tugga av det sura äpplet
9. Vallentuna - Var femte invånare är en häst
10. Österåker - Mer än bara en anstalt
Den tråkigaste måste vara Staffanstorp - Vi lever och verkar i en trygg och inspirerande kommun.
De borde ta efter Hipp Hipp och göra om det till
Staffanstorp - Staden som alltid sover.
Fast det kanske skulle passa bättre in på Vissefjärda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0