Fokusgrupper

Får Lokaltidningen Växjö i brevlådan. På förstasidan finns en artikel med rubriken Med hunden i centrum. Två hundpsykologer talar om hundar och deras ägare. Passande nog heter den ena hundpsykologen Lvov i efternamn.
Idag har vi haft fokusgrupper hela dagen. Det tar på krafterna att sitta och intervjua/bli intervjuad i grupp flera gånger i sträck. Roligt har det vart ändå. Min grupp intervjuade om framtiden.
Jag ska sitta och knåpa ihop rapporten, de andra har gjort grovjobbet så nu är det bara för mig att småjustera texten och skriva inledning.
Igår var det Kommedias pubkväll. Det var ganska hyfsat trevligt. Inte för mycket folk. Folk körde karaoke (eller singstar om man ska vara petig) och den ena skönsången efter den andra skränade ut ur de raspiga högtalarna. Så var det ett musikquiz också... som var skitsvårt eftersom personen som satt ihop eländet i princip bara körde nya manliga artister från Skåne. Mitt lag fick näst minst poäng. Vadå "det här lyssnar väl alla på"?
Jag tror jag ska hämnas nån gång och göra ett musikquiz där frågorna handlar om musik från 80-talet och bakåt, långt bakåt. Så får vi se om alla unga 90-talister känner till Edith Piaf, Dean Martin och The Turtles.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0