Go Pralinarna!

Jag säger bara det... sabla karlar!
Men nu över till nått roligare: gårdagen.
Igår var det Allkårskampen och GP Pralinarna var tidigt på plats. Jag erbjöd mig att fota och hjälpa till där det behövdes. Sex olika grenar med mjöl, ägg, kundvagnar, bandyklubbor och sockerbitar. Sedan följde poängjakt där vi fick en lista att gå efter, för varje avklarad grej med fotobevis erhöll laget ett visst antal poäng. Det påminde mycket om det vi fick göra på nollningen. Med massa ambition, lite panik över döda kamerabatterier och en stor nypa innovation lyckades laget bocka av nästan alla punkter. Det var allt ifrån att färga håret i en chockearnde färg, krama en anställd på Statoil, simma en längd i Sivansdammen och skaffa fram foton på Marylin Monroe, par som hånglade och snygga killar som spände musklerna. Jag fick sminka en kille till dragqueen bland annat. Himla skoj var det.
OCH PRALINARNA VANN!!!! Så glad och stolt har jag inte varit på länge. Prisernas kvalitet diskuterades dock, för allt slit, blod, svett och tårar erhöll laget några godispåsar, en märklig liten leksak och en burk ärtsoppa. Jaja, äran var nog mest värd.
Efter avslutad kamp satt jag M, J och hennes kille K och grillade bakom scenen på Tufvanängen. Klubbfestivalen med olika band sparkade igång och kvällen förgylldes med ganska go musik. När solen försvann blev det för kallt och då kilade jag hem. Sivans hade haft festivalsittning och kvällen fortsatte med liveband i deras utomhustält vad jag kunde höra. Det är den enda nackdelen med att bo så nära Sivans som jag gör. När banden spelar på uteplatsen hörs det över hela Campus.
Idag sätter det riktiga Allkårsfestivalen igång. Jag hoppas på fint varmt väder hela helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0