I en grön stad

Idag har jag träffat E. Vi knatatde runt sjön, spisade våfflor på Cafiket och drog igenom våra liv so far sen sist. Trevligt som alltid.
 
Stan är så vacker just nu. Jag borde ut och gå runt Växjö-sjön mer. Kommunen har verkligen lagt krut på områdena runt sjön. De verkar vilja hålla fast vid "Europas grönaste stad".
 
Nej, jag följer inte ESC. Orkar inte bry mig. Det finns så mycket annat vettigt att ägna sig åt. Men för att vara lite patriotisk så får jag väl hålla tummarna för att manpojken i glasburen vinner eller åtminstone hamnar bland de fem bästa.
 
Just nu älskar jag Roxette. Det är bra musik det!
 
Det var en komiker som sa en gång att Roxettes enorma succé måste ha berott på att Per ingick ett avtal med Gud där Gud lovade Per evig framgång... på villkor att han skulle ha samma frisyr hela livet.
Trackback
RSS 2.0