Gäss we can!

Var ute och gick runt sjön, stötte på två gäss (såg ut som vitkindade gäss) med två jättesöta ungar. Inte varje dag man ser sånt på nära håll.
 
Rapportskrivningen är igång, det går framåt. Jag ställer mig tvivlande till att vi kommer lyckas fylla 15 sidor, men R är positiv, så då förlitar jag mig på henne.
 
Imorgon ska jag förhoppningsvis träffa E som jag inte sett på jag vet inte hur länge. Det blir nog en lugn helg. På måndag ska jag jobba, enda jobbtillfället under den här terminen. Fyra timmar av chock och gråtande... jag är ganska glad att jag inte har det som sommarjobb.
Börjar snart bli dags att planera lite packning för oppläringshelgen. Förmodligen får jag sova hos S och hennes brors familj eftersom varken jag eller S får tillgång till våra rum innan juni. Allting brukar lösa sig.
Jag undrar hur många bekanta ansikten vi får se i år och hur många nya. Jag våndas lite inför de praktiska övningarna eftersom jag vet hur krävande de är. Men det är väl en fördel också.
 
Drömde under natten att hela klassen var ute och spelade baseball då ett oväder kom. Blixten slog ner i en av våra lärare, det var riktigt otäckt. Läraren reste sig dock helt sotig och tyckte att det inte var så farligt. Det låter rätt komiskt nu när jag tänker på det, men jag vaknade ändå med obehagskänslor.
 
Trackback
RSS 2.0