Morgonmässa

Det flyter på nu, vi ligger till och med före i planeringen vad gäller fältarbetet. Mässan imorse var en trevlig upplevelse, själv har jag ju inte varit på gudstjänst sen jag konfirmerades. Gissa om vi fick blickar på oss när vi gick in i kyrkan XD. Nykomlingar kanske inte tittar in så ofta. Vackert var det i alla fall där inne, prästen sa några tänkvärda ord och psalmerna var välklingande... men vad organisten höll på med fattar jag inte. Hur många improviserade versioner av Den blomstertid nu kommer kan man rimligtvis göra? Allvarligt talat lät det för bedrövligt till och från.
Det var i alla fall givande. Vi inspekterade kollektomaten och övriga teknologiska framsteg. Jag konstaterade att ingen större kyrka kan klara sig utan ett mixerbord nu för tiden.
Efteråt jobbade vi några timmar med rapporten. Imorgon ska vi börja titta på presentationsupplägget. Känns bra. Då kanske jag kan besparas panikpluggandet på tåget till och från Norge.
Snart är det grillning och spökboll med Kommedia.
Varför är jag yr just nu? Jag fattar inte detta. Yrseln bara kom helt plötsligt. Kanske beror på att jag varit uppe sen 06.00 och varit koncentrerad många timmar. Men ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0