Att uppleva

Läser en bok som heter Yarden. Helt fantastisk, det mesta går rätt in i mitt hjärta, jag känner igen mig i tankesättet. Författaren delar till och med min kärlek för tågstationer. Sen är det också saker som jag inte kan relatera till, som tur väl är.
Livet handlar mycket om att leva, men jag tror att det handlar än mer om att uppleva. Att gå i skolan, att städa sitt bo, att handla på ICA...det är att leva. Men att uppleva, det är nått annat, för mig i alla fall.
Att stå och putsa vinglas halv ett på natten och lyssna på dansk rap i ett hotellkök.
Att försätta sig i en idiotisk situation mitt ute i ingenstans och skratta åt det i brist på annat.
Att åka taxi i Japan med en helt främmande människa och en chaufför som varken vet ut eller in.
Att diskutera den skånska dialekten med en japansk familj.
Att våga säga de där orden.
Att höra hur brandsläckarn går av och se hur hela köket blir vitt på några sekunder.
Att försöka styra en häst genom att efterapa vad man sett på tv.
... då upplever jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0