Arbetsdille

Jisses vilket arbetsdille man kan få ibland! Jag tror man har mer ork och vilja att företa sig saker när det är vår än på mörka vintern.
Jag har vart inne i stan och fått lite saker fixade, köpt tågbiljetter kors och tvärs, ringt till norska skatteverket, deklarerat på nätet, tvättat, tömt min pappersinsamling (det var ett par kilo) och faktiskt satt mig ner och sorterat alla papper i min "viktiga kasse". Nu sitter alla skolbetyg, fakturor, kontrakt och övriga dokument i prydliga mappar. Ja, jag borde ha gjort det för flera år sen, men vuxenpoängen (eller förnuftet) trillar in succesivt.
Nu måste jag bara beställa två böcker till, men jag tror jag väntar till efter morgondagens lektion så jag kan bekräfta att det är rätt böcker.
Jag hade fel, jag behöver inte ta mig ända till Bö för att ansöka om skattekort. Det räcker med att jag tar en tripp till Oslo. Så mycket tid och pengar det spar!
Imorgon kommer sista delen av Earth´s Children ut: The land of painted caves. Som jag har väntat på den. Får se om jag köper den på engelska eller svenska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0