Grahamsvåfflor

Days of our 9 lives, avsnitt 235.
Couscous är ute och dejtar sin nye pojkvän Rufus. Hennes tre söner Bugge, Salle och Sasse lever livet och njuter av familjekonsernen Verandans inkomster. Couscous äldre bror Maxe gillar dock inte hennes nya pojkvän som gör intrång i Verandans verksamhet. Maxe trilskas med både Rufus och en ytterligare av Couscous beundrare: Mange. Mange har lyckas sätta sig in i företaget och beräknar att kunna slå ut både Rufus och Maxe ur leken så att han obehindrat kan snärja Couscous och bli enväldig chef över Verandan. Efter ett långt tvistande med Mange tvingas Maxe erkänna sig själv slagen... för den här gången.
 
I nästa avsnitt: Samma sak.
 
Det var våffeldagen igår. Men vi gör våfflor idag istället, det passade bättre så. Jag har fixat ihop smeten, liknar mest gröt än smet om jag ska va ärlig, blir så om man kör med grahamsmjöl för att få det lite matigare.
 
 
Snart får jag upp till Götet och vidare till vårt grannland för att fixa med mitt skattekort. Likabra att få det gjort ifall inget händer på sommarjobbsfronten här. Typiskt att man måste ansöka om det på plats bara, tar sån tid och pengar bara att ta sig dit! Men men... då får jag chans att hälsa på K som jag ska sova över hos. Har inte sett henne sen Molkom. ^^
Vad jag saknar Götet...
 
 
Trackback
RSS 2.0