Så tänker jag ibland

Ibland får jag lust att ge upp det moderna samhället. Dokumentärer som "Ett annat sätt att leva" stärker ytterligare den känslan. Det är något väldigt fel med vår värld här i väst, när vi mår som vi gör på grund av saker som inte borde finnas egentligen. Saker och ting kunde vara så mycket enklare, men vi gör det svårt för oss.
Tänk att bara sitta ute i en skog, bo i en hydda och skaffa mat på egen hand...utan leverantörer och pengar inblandade. Att känna att man samexisterar med naturen och dess varelser. Att leva och andas i det gröna, att bara finnas till...utan tanke på studielån, tentor, yrkesval och val överhuvudtaget. Vi har alldeles för mycket att välja på i vår värld. Jag tror att det ställer till med mer problem än det hjälper.
Moderaterna snackar om större valfrihet, jag säger: ut i skogen med er!
Så tänker jag ibland.
Trackback
RSS 2.0