Rulltårta med kaffe o klös

Nu dräller sommarjobbannonserna in, äntligen börjar det synas lite trevliga saker. Har sökt jobb på en båt, hoppas hoppas...som jag har drömt om en sommar i skärgården!
 
Idag var jag på visit hos syster Ester, jag är glad att hon finns :). Det var trevligt som alltid, jag fick till och med en autoklös av lilla Monika. Kaffe o rulltårtsrep med prat om livet, ack dessa ljuva stunder.
8 dagar kvar till tentan, ca 60 sidor kvar att läsa. Jodå, det ska gå...hur tråkigt det än är just nu.
 
Jag stör mig fortfarande på folk som uttalar baguette som "baguätt", jag blir tydligen aldrig av med språkpolisuniformen. Det uttalas bagätt! Slopa det förbannade u:et nån gång!
 
Och FFS det uttalas Shinjuku och inte Shinjåkå! Folk som rapporterar från Japan borde åtminstone kunna sådant...tycker jag.
 
 
Trackback
RSS 2.0