Tillbaka i värmen

Så var man tillbaka i den gröna expansiva staden. Tillbaka i min uppvärmda lägenhet med behagligt tempererade golv. Mina rökinpyrda risdragarbyxor hänger på tvättlinan och får hela rummet att dofta vårkväll. Nu är mammas och pappas trädgårdsmässiga 30-årskris bortsågad och till viss del uppeldad.
Jag sitter och lyssnar på stilla jazz och sommar-valser, tyst så att inte grannarna störs. Jag vet inte hur mycket min modesta musik-volym stör egentligen. Men i brevlådan låg information om att vi alla måste respektera våra grannar... och att vi ska se upp för vägglöss som tydligen invaderat vissa lägenheter på campus.
Imorgon ska jag deklarera på norska, det verkar inte så knepigt faktiskt. Det blir en hel del sysslor imorgon.
Detta vill jag ha just nu
  • Ny pyjamas
  • Våffeljärn
  • Pajformar
  • Ny väska/bag för mina block

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0