Gummistövlar och gnäll

Idag är jag sjuk, precis den dagen jag inte ville vara det. Fast det är klart, det är sällan man vill vara det. Jag tyckte ändå att herr halsont kunde väntat ett dygn till, så hade jag kunnat gå på föreläsningen. Hade jag nog kunnat ändå, men jag vill inte smitta nån annan, halva klassen har redan legat däckad i förkylning. Det räcker nu. Idag var det min tur. Jag klarade mig inte undan. Jag kan nog gissa vem det var som smittade mig.

För att pigga upp mig själv lyssnar jag på jazz, drömmer om en sommar i Stockholm. Tittar på vackra klänningar som jag vill ha att spatsera runt i. Drömmer om varma kvällar på nån trevlig liten jazzklubb med skratt i gott sällskap. Stjärnhimlar och passion. Nya erfarenheter och minnen. Letar jobb på nätet. Hoppas att en av de 40 platserna på Skansen tillfaller mig. Mina kunskaper i japanska ska nog ge frukt, det verkar så för de undrade vilka språk man kunde och hur mycket och då stod kinesiska och japanska med bland alternativen. Jag säger som hon med gummistövlarna ”Snälla, snälla, snälla, SNÄLLA!”.

Det dök upp nånting nyss, en möjlig kontakt. Får se hur/om jag kan använda den.

Jag vet inte hur många koppar te jag druckit idag, näsan börjar komma igång så det är ett bra tecken. Atjoo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0