Fällt var det här!

Idag har vi röjt undan några träd och ungefär halva häcken vid huset. Känns bra med lite hederligt kroppsarbete då och då. Iklädd röd fleecetröja, mössa, handskar och gummistövlar släpandes på tunga grenar, då känner man att man är från landet. Man andas in våren i det sista snöslasket som dröjer sig kvar. Katterna springer nyfiket omkring i den nya terrängen som bildas i och med den enorma rishögen på mossmattan. Vad övrigt är, är gyttja.
Nått annat som förstärker känslan av att vara från landet, det är när jag tittar på "112 på liv och död" och skrattar åt ambulansförare som aldrig sett en fästing i hela sitt liv. Jag skrattar ännu mer åt beskrivningen som ambulansen får på vägen: det är en mörk knöl som pulserar och blir större för varje andetag.
Jag var med mamma och shoppade neråt Skåne igår. Hittade äntligen ett par jeans som passar! Fann också en söt liten vår-topp som jag knåpade ihop en ensemble till ^^. Jag är nöjd.
Nu har jag halva jobbiga engelska politikboken och halva tråkiga svenska politikboken kvar. På tisdag ska jag klippa mig och gå på make up-lektion, ska bli skoj. Hade tänkt bleka mitt hår också...men det blev för durt för de tyckte liksom att det blev för durt för de tyckte att det blev ju liksom för durt.
Slutligen vill jag bara säga: fy farao för årets vinnarlåt! Tydligen så kan man gå långt nuförtiden och bli populär genom att studsa runt på scenen och se söt ut...och kanske sjunga lite också. Herr Fighter, snälla sluta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0