Inte van vid väder

Sommarhettan har gjort entré. I stan klagar folk som vanligt på väderleken. Är det inte för kallt på vintern så är det för varmt på sommaren, oavsett varmt eller kallt säger man att "man ju inte är van vid det". Borde ni inte ha vant er vid det här laget? Årstiderna skiftar ju varje år, njut av det som är!

Letade bikini idag, inga framsteg. Imorgon blir det att traska runt på Grand Samarkand och fortsätta leta. Men jag hittade en kjol på Rågårds (av alla ställen) för 49 kr, man ska ha tur ibland.

Idag är det studentbal i stan. Det syntes lång väg. Frissorna jobbade för fullt och för full arbetsstyrka inne i salongerna. På gatorna dök det upp limosiner och allehanda vrålåk med kostymklädda killar i. I gränderna stod flickorna i sina fagra klänningar och alltför mörktonade hår.
Det är 6 år sen jag tog studenten. Jag älskade min klänning. Jag har endast använt den under studentbalen och under vårbalen i Molkom. Sedan gick åren och så kunde jag inte komma i den längre :(. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna ha den igen. Idag så fick jag lust att prova den... och det gick ^^. Jag är så glad så. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0